Tjugoåtta

Igår firade jag och barnen vår fina make/pappas tjugoåttonde födelsedag! Och trots att han närmar sig trettio så är han riktigt snygg och välbehållen om jag får säga det själv (;

Jag tassade upp innan dom andra vaknade och gjorde fika. Varma wienerbröd hade önskats och det var lite mysigt då jag och mamma alltid haft det som tradition på födelsedagar! <3 blommor sång och paket blev han väckt av och glad för presenterna det blev han (: det är så bra att man känner varandra utan och innantill. Så blir det glada miner när paketen öppnas ^^

Sen åt vi en "riktig" frukost i form av baguetter med ost, skinka och tomater med färsk pressad apelsin juice, kaffe och te på trappen i solen. Underbart att den visar sig om dagarna numera :D

Egentid fick han också så jag tog en promenad med vagnen! (Köpt en syskonvagn Phil & Teds promenade blev det) och vi är riktigt nöjda!! :D så att promenera med båda barnen är en baggis! (; solig powerwalk på en timme längst landsvägarna medans älsklingen satt och läste ur sin bok (gift med en bokmal) (: och när vi kom hem gjorde vi iordning lunchen och tände grillen. Åt grillpett och majskolv, klyftpotatis och beaneisås! Riktigt gott! Myste runt hemma och sen lekte vi med Hector på hans rum innan det var läggdags för barnen. Riktigt skönt att dom har exakt samma sovtider! Njuter av att ha kvällarna ihop bara jag och Sebastian! Ladda batterierna så man är glada och pigga föräldrar (;

Kvällen avslutades med tacos, hemgjord vaniljglass med varma hallon och film med tända ljus och grönsaksstavar och dipp! Mums!

Idag är jag ensam för första gången på 1,5 månad efter Sebastians pappaledighet! Har gått riktigt bra och rutinerna och att få ihop allt med barnen har fungerat! Var lite smått nervös att det skulle skita sig när jag vant mig vid att ha hjälp hemma. Men som sagt! Det gick ovanligt bra! Fick inga gråa hårstrån :P Dorian har sovit sen halv tio och vaknar nog snart. Man hinner med en del under hans sovpass på dagarna! Duschat, Pluggat, lagat och ätit lunch, fikat i solen, skrivit in säkert två hundra librokoder på libroklubben (andra ggn jag gör det nu sen Hector kom haha) så det var en hel del.. Och även hunnit plocka och fixa här hemma!

Blir en promenad sen när han behagar att slå upp sina fina blåa ögon <3

Hoppas ni mår jättebra och får en mysig onsdag! Var rädda om er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback